Mąki bezglutenowe

Mąka pełnoziarnista – zdrowe gotowanie

Gotowanie to codzienność dla każdego z nas. Mąka pszenna, jajka, mleko czy masło to produkty, które każdy z nas ma w swojej kuchni. W dzisiejszych czasach zwracamy również coraz większą uwagę na to, by jeść zdrowo, dlatego uważnie przyglądamy się swojej diecie i temu, co możemy w niej zmienić, by była lepsza i zdrowsza. Od czego zacząć?

Mąki bezglutenowe w praktyce

Na początek warto oczywiście zastanowić się nad tym, co z naszej diety należy wyeliminować. Bardzo często nasze problemy z wagą czy samopoczuciem mogą wynikać z obecności wielu niezdrowych składników w naszej diecie. Jeżeli jest tak i w Twoim przypadku, warto zacząć od upewnienia się, że nie spożywamy zbyt dużych ilości cukru. Te mogą się oczywiście znajdować w słodyczach, czyli ciastkach, cukierkach czy czekoladzie. Warto zrezygnować również z przetworzonych, gotowych dań czy soków. Wszystkie te produkty jesteśmy w stanie bez większych problemów zastąpić zdrowymi zamiennikami, takimi jak suszone owoce, orzechy czy świeżo wyciskane soki. Na pewno warto ograniczyć również nadmierne spożycie soli, które może powodować zatrzymywanie wody w organizmie i przybieranie na wadze. Jeżeli mamy różnego rodzaju alergie pokarmowe czy innego rodzaju problemy z układem pokarmowym, warto sięgnąć po produkty, które nie zawierają szkodliwych dla nas składników – mogą to być na przykład różnego rodzaju mąki bezglutenowe albo mleko bez laktozy.

Mąka pszenna a zdrowe gotowanie

Niezwykle ważnym elementem zdrowej diety są produkty takie, jak mąka pełnoziarnista, ciemne pieczywo, brązowy ryż czy makarony. Są one znacznie mniej przetworzone niż produkty pszenne i dzięki temu zawierają nie tylko więcej substancji odżywczych oraz witamin, ale również przyczyniają się do poprawnego funkcjonowania układu trawiennego dzięki dużej zawartości błonnika. Jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do białego pieczywa, ryżu czy makaronów, nie musimy oczywiście podejmować drastycznych zmian. Wystarczy, że krok po kroku wprowadzimy do naszej diety zdrowsze produkty i dzięki temu będziemy powoli przyzwyczajać się do poprawnego odżywiania. Nie potrwa to długo. Ze zdrowszej mąki możemy również piec ciastka czy naleśniki, które będą znacznie lepszą, bardziej pożywną oraz zdrowszą opcją niż te wykonane z jasnej mąki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *